Publicaciones Google Scholar de
1980 a
2025
Título |
Fuente |
Fecha |
La inteligencia artificial en la investigación y enseñanza de las lenguas yla lingüística |
Tecnologías digitales aplicadas a la enseñanza de lenguas ya la lingüística … , 2025 |
2025 |
Brexit: A Loaded Narrative Told Through Metaphor Scenarios and Image Schemas |
Verbum 16, 1-12 , 2025 |
2025 |
Análisis de las distintas distribuciones que ofrece moodle en el campus virtual mediante eye-tracking (II). |
|
2025 |
Diagnóstico de la formación lingüística en inglés y español de estudiantes del Grado en Gestión de Turismo: aplicación a la mejora del plan de estudios |
|
2024 |
The use of the flipped classroom approach as a didactic resource in hybrid learning contexts of English as a foreign language in higher education |
Transformative Trends in Language Education: Pioneering Autonomous Learning … , 2024 |
2024 |
Effects of habitual use of spell-checkers on spelling performance of L2 English learners |
English linguistics meets the 21th century, 380-395 , 2024 |
2024 |
Reported Speech in Opinion Newspaper Articles and Political Speeches: An English/Spanish Contrastive Approach |
Constructional and Cognitive Explorations of Contrastive Linguistics, 239-260 , 2024 |
2024 |
La modernización de la enseñanza de lenguas: introducción al volumen 32 |
Encuentro Journal 32, 1-3 , 2024 |
2024 |
Designing an immersive massive open online course for the introduction to English studies in university settings |
Transformative Trends in Language Education: Pioneering Autonomous Learning … , 2024 |
2024 |
Competencias Digitales Transversales para las filologías: hacia un laboratorio de filologías digitales |
|
2024 |
Stance, Inter/Subjectivity and Identity in Discourse |
Peter Lang , 2023 |
2023 |
Epistemic Stance in Opinion Newspaper Articles and Political Speeches: An English/ Spanish Contrastive Approach |
Peter Lang , 2023 |
2023 |
Evidentiality and Epistemic Modality: Conceptual and Descriptive Issues: Maurizio Gotti, Marta Carretero, Juana I. Marin-Arrese, Elena Dominguez Romero, Victoria Martín de la Rosa |
Peter Lang Group AG , 2023 |
2023 |
Taking back control: The role of image schemas in the Brexit discourse |
Russian Journal of Linguistics 27 (2), 276-296 , 2023 |
2023 |
Evidentiality and Epistemic Modality. Conceptual and Descriptive Issues |
Peter Lang , 2023 |
2023 |
ROUND-TRIP TRANSLATION AS A WRITING TOOL FOR ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE. |
Elia: Studies in Applied English Linguistics/Estudios de Lingüística Inglesa … , 2023 |
2023 |
Cognitive effects of the use of multimodality in understanding poetry |
Innovación en la enseñanza de lenguas: Mejoras docentes para el aprendizaje … , 2023 |
2023 |
Profundización en la aplicación de la metodología Aprendizaje-Servicio a la docencia en la Facultad de Filología |
|
2023 |
El uso del seguimiento ocular (eye-tracking) para el estudio de la comprensión lectora en la enseñanza-aprendizaje del inglés como segunda lengua (ISL): aspectos lingüísticos y … |
|
2023 |
Evidentiality in Portuguese |
De Gruyter Mouton , 2022 |
2022 |
Formación del profesorado de la Facultad de Filología en la metodología Aprendizaje-Servicio y aplicaciones a la docencia |
|
2022 |
Nuevas metodologías, espacios y estilos de enseñanza-aprendizaje: Prácticas docentes e innovación educativa |
Editorial Universitas , 2022 |
2022 |
Uso de metodologías activas en el aula de idiomas: propuesta práctica |
Nuevas metodologías, espacios y estilos de enseñanza-aprendizaje: prácticas … , 2022 |
2022 |
Legitimating meritocracy as part of the American Dream through the ritual of commencement speeches |
Linguistics and Education 72, 101117 , 2022 |
2022 |
Criterios docentes para evaluar la competencia oral en estudiantes de Turismo del siglo XXI |
Docencia y aprendizaje: Competencias, identidad y formación de profesorado … , 2022 |
2022 |
Cypriot Journal of Educational Sciences |
Sciences 17 (8), 2593-2604 , 2022 |
2022 |
Inter-annotator agreement studies: an overview |
Julia Lavid (ed.) Working with Corpora and Digital Tools in Language and … , 2022 |
2022 |
Corpora in Translation and Contrastive Research in the Digital Age: Recent advances and explorations |
John Benjamins Publishing Company , 2021 |
2021 |
Epistemic and non-epistemic modals: The key to interpreting the spirit of counter-terrorism United Nations Security Council resolutions |
Journal of Pragmatics 180, 89-101 , 2021 |
2021 |
Actividades de textos escolares. Su contribución al desarrollo de las competencias científicas |
Enseñanza de las ciencias 39 (1), 219-238 , 2021 |
2021 |
Curso MOOC de Introducción a los Estudios Ingleses en la UCM |
|
2021 |
Venciendo la degradación climática del patrimonio pétreo mediante recubrimiento con nanomateriales basados en carbono |
|
2021 |
Interfaces in language teaching |
TEJUELO. Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación 31, 1-12 , 2020 |
2020 |
Epistemic and Effective Stance in Political Discourse: The European Refugee Crisis |
Positioning and Stance in Political Discourse: The Individual, the Party … , 2020 |
2020 |
Stancetaking in Discourses: Epistemicity, Effectivity, Evaluation |
Thresholds and Ways Forward in English Studies, 269-274 , 2020 |
2020 |
Desarrollo de estrategias discursivas de posicionamiento en los trabajos científicos universitarios (TFGs, TFMs, TDs, y AC): Análisis de los géneros discursivos, propuestas … |
|
2020 |
EDITORIAL pp. 1-2 |
Encuentro Journal , 2020 |
2020 |
Flipping the classroom for higher education learners to improve productive and receptive skills/Invertir la clase con estudiantes universitarios para mejorar las destrezas … |
TEJUELO. Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación 31, 77-96 , 2020 |
2020 |
Las TIC como estrategia para la socialización del conocimiento |
Políticas, universidad e innovación: retos y perspectivas, 175-197 , 2020 |
2020 |
La gamificación del aula universitaria: jugar para aprender |
|
2020 |
"Yes, we can": factores contextuales en la anotación de la posbilidad dinámica en inglés y español |
Contrastes inglés-español y traducción: estudios basados en corpus. Julia … , 2020 |
2020 |
How women are imagined through conceptual metaphors in United Nations Security Council Resolutions on women, peace and security |
Journal of Gender Studies 28 (4), 373-386 , 2019 |
2019 |
A modality-based approach to the United Nations Security Council’s ambiguous positioning in the resolutions on the Syrian armed conflict |
Intercultural pragmatics 16 (4), 363-387 , 2019 |
2019 |
Metaphor in Discourse: the Case of Advertising |
Discourse, Meaning and Communication, 89-94 , 2019 |
2019 |
La metáfora en el discurso: el caso de la publicidad |
Discourse, Meaning and Communication, 95-100 , 2019 |
2019 |
Disentangling epistemic modality, neighbouring categories and pragmatic uses: the case of English epistemic modal adverbs |
Équipe de Recherche Interdisciplinaire sur les Aires Culturelles (ERIAC) , 2019 |
2019 |
Disentangling epistemic modality, neighbouring categories and pragmatic uses: the case of English epistemic modal adverbs |
Quinze études de cas sur les modalités linguistiques / Fifteen case studies … , 2019 |
2019 |
A Educação para a Cidadania Mundial como aposta de construção de um novo paradigma educativo |
|
2018 |
EDITORIAL (pp. 1-3) |
Encuentro Journal , 2018 |
2018 |
Education for Global Citizenship as a bet to construct a new educational paradigm |
Roteiro 43 (1), 63-85 , 2018 |
2018 |
Profundización en metodologías y espacios docentes innovadores |
|
2018 |
A Educação para a Cidadania Mundial como aposta de construção de um novo paradigma educativo |
Roteiro 43 (1), 63-86 , 2018 |
2018 |
Píldoras Educativas para la Elaboración del Trabajo Final de Grado en Estudios Ingleses (Lengua y Lingüística). |
Actas de la Jornada Las TIC en la Enseñanza: Experiencias en la UCM , 2017 |
2017 |
Language teaching and multilingual education |
Universidad Camilo José Cela, Facultad de Educación , 2017 |
2017 |
Experiential and Cognitive ‘See / Ver’ Domain Overlap in English and Spanish Journalistic Discourse |
Peter Lang , 2017 |
2017 |
Methodological approaches in the didactic second language context |
Verbeia. Monográfico: Journal of English and Spanish studies= revista de … , 2017 |
2017 |
A cognitive-based approach to President Obama’s educational discourse through the lens of his State of the Union Addresses (2009-2016) |
Ibérica, 191-212 , 2017 |
2017 |
Elaboración de píldoras educativas para la preparación y defensa del trabajo final de grado en estudios ingleses (lengua y lingüística) |
Las TIC en la enseñanza. Experiencias en la UCM: actas de la Jornada. 29 de … , 2017 |
2017 |
Language teaching and multilingual education |
Universidad Camilo José Cela, Facultad de Educación y Salud , 2017 |
2017 |
Epistemicity in English and Spanish: an annotation proposal |
Evidentiality and modality in european languages: discourse-pragmatic … , 2017 |
2017 |
Evidentiality and modality in european languages: discourse-pragmatic perspectives |
Evidentiality and modality in european languages: discourse-pragmatic … , 2017 |
2017 |
A percept/concept/ual approach to stereotype reading in Fowles’ Lieutenant’s Woman |
Cogent Arts & Humanities 4 (1), 1315848 , 2017 |
2017 |
Punto de encuentro: métodos y espacios para la clase invertida |
|
2017 |
Aprendizaje electrónico móvil: dispositivos y aplicaciones para la práctica de destrezas orales en inglés (4ª fase) |
|
2016 |
A linguistically-motivated annotation model of modality in English and Spanish: Insights from MULTINOT |
LiLT (Linguistic Issues in Language Technology) 14, 1-35 , 2016 |
2016 |
Humanizing brands through story-telling in magazine advertising |
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación 68, 175-191 , 2016 |
2016 |
The expression of evidentiality in English, Basque and Spanish: cross-linguistic perspectives and criteria for a database of evidential markers |
Glancing Backwards To Build a Future in English Studies, 289 , 2016 |
2016 |
Desarrollo y puesta en práctica de recursos educativos digitales para laboratorios de idiomas |
|
2016 |
Empirical decomposition of seismic response for soft soils |
WSEAS Transactions on Signal Processing 12, 238-247 , 2016 |
2016 |
To Innovate or not to Innovate in the Didactic Second Language Scenario (and How)–that Is the Question? |
|
2016 |
Aprendiendo a hacer presentaciones efectivas en inglés con BusinessApp |
|
2016 |
Contrastive Annotation of Epistemicity in the Multinot Project: Preliminary Steps |
Proceedings of the ISA-12, Twelfth Joint ACL-ISO Workshop on Interoperable … , 2016 |
2016 |
Designing and Validating an Annotation Model of Dynamic Modality for English and Spanish: Issues and Problems |
CILC2016: 8th International Conference on Corpus Linguistics, 249-259 , 2016 |
2016 |
Thinking Modally |
Peter Lang , 2015 |
2015 |
El catálogo turístico como recurso en la didáctica del inglés aplicado al turismo |
|
2015 |
Evidentiality as conversational implicature: Implications for corpus annotation |
Procedia-Social and Behavioral Sciences 212, 146-150 , 2015 |
2015 |
Using Corpus Annotation for the Teaching of Modal Meanings in English and Spanish |
Thinking Modally: English and Contrastive Studies on Modality, 449-464 , 2015 |
2015 |
El catálogo turístico como recurso en la didáctica del inglés aplicado al turismo |
E-Aesla 1 , 2015 |
2015 |
LEARNING TO MAKE EFFECTIVE ENGLISH PRESENTATIONS WITH BUSINESSAPP |
RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia 19 (1) , 2015 |
2015 |
WHY ARE MAGAZINE ADVERTISEMENTS SO CREATIVE?: A METAPHOR-BASED APPROACH Mª VICTORIA MARTÍN DE LA ROSA |
Thinking Modally: English and Contrastive Studies on Modality, 367 , 2015 |
2015 |
Caracterización de las comunidades coralinas del Parque Nacional Natural Corales de Profundidad en el Caribe colombiano: Una aproximación a la conservación de su biodiversidad |
Inf. Técn. Final Invemar, Santa Marta. 212p , 2015 |
2015 |
European policies on the education of roma children: The case of Spain |
International Perspectives on Race (and Racism): Historical and Contemporary … , 2015 |
2015 |
Thinking Modally: English and Contrastive Studies on Modality |
Cambridge Scholars Publising , 2015 |
2015 |
BusinessApp: Una aplicación para el aprendizaje del inglés mediante dispositivos móviles en el campo de los negocios |
|
2015 |
Una revisión de la tutoría: la percepción de estudiantes y de tutores de estudio de grado. Vol. 12 (1), 269-305 p |
|
2014 |
Contrastive corpus annotation in the CONTRANOT project |
María de los Ángeles Gómez-González et al, 57-85 , 2014 |
2014 |
Creación de un repositorio de recursos educativos para la docencia de lengua y lingüística inglesa en estudios de Grado y Máster |
Universidad Complutense de Madrid , 2014 |
2014 |
Is the Portrayal of Women’s Role Changing in United Nations Peacekeeping Resolutions? |
International Journal of Humanities and Social Science 4 (11), 54-63 , 2014 |
2014 |
REALL: Rubric for the evaluation of apps in language learning |
|
2014 |
El multilingüismo en la etapa de educación infantil: evaluación de su impacto mediante el análisis de las destrezas orales |
Universidad Camilo José Cela, Madrid, 1-17 , 2014 |
2014 |
Contrastive corpus annotation in the CONTRANOT project: Issues and problems |
The functional perspective on language and discourse: applications and … , 2014 |
2014 |
A scrutiny of the educational value of EFL mobile learning applications |
|
2014 |
Authorial Voice Behind the Use of Multimodal Metaphors in Fashion Magazine Advertising |
Revista Alicantina de Estudios Ingleses 26, 239-257 , 2013 |
2013 |
A pedagogic assessment of mobile learning applications |
|
2013 |
Factores de riesgo para Embarazo en Adolescentes de los Estratos 1 y 2 de La Ciudad de Pamplona Norte de Santander durante el Segundo Periodo de 2012 |
Cuidado y Ocupación Humana 2 (1) , 2013 |
2013 |
Toward mobile assisted language learning apps for professionals that integrate learning into the daily routine |
Proceedings of EUROCALL 20, 206-210 , 2013 |
2013 |
Annotating English adverbials for the categories of epistemic modality and evidentiality |
English modality: Core, periphery and evidentiality, 317-356 , 2013 |
2013 |
El uso de podcasts como apoyo en la enseñanza de idiomas |
La lingüística aplicada en la era de la globalización, 266-272 , 2013 |
2013 |
REALL: rubric for the evaluation of apps in language learning |
Jornadas Internacionales Tecnología móvil e innovación en el aula: nuevos … , 2013 |
2013 |
La retórica contrastiva aplicada en el aula de idiomas |
La lingüística aplicada en la era de la globalización, 273-279 , 2013 |
2013 |
An analysis of disagreement-provoking factors in the analysis of epistemic modality and evidentiality: the case of English adverbials |
Proceedings of the IWCS 2013 Workshop on Annotation of Modal Meanings in … , 2013 |
2013 |
Aprendizaje electrónico móvil: dispositivos y aplicaciones para la practica de destrezas orales en inglés (2º fase) |
|
2013 |
Prevalence of sleep apnea–hypopnea syndrome (SAHS) among a bruxism population. Preliminary data |
Sleep Medicine 14, e221 , 2013 |
2013 |
Estudio de wikis como instrumento educativo aplicado en un aula de inglés de negocios |
acles, 180 , 2012 |
2012 |
North and South Perspectives: A Metaphorical Approach to the Role of Women in the Energy Sector. |
Babel–AFIAL: Aspectos de Filoloxía Inglesa e Alemá, 101-118 , 2012 |
2012 |
Herrera-Soler, H., Martínez-Arias, R. & Amengual-Pizarro, M.(2011). Estadística aplicada a la investigación lingüística (Statistics Applied to Linguistic Research). Madrid … |
International Journal of English Studies 12 (1), 187-190 , 2012 |
2012 |
¿ Qué dicen tratar los/as maestros/as del último ciclo de educación primaria sobre nutrición humana |
Actas del XXV Encuentro de Didáctica de las Ciencias Experimentales, 1275-1281 , 2012 |
2012 |
THE ROLE OF HEURISTIC PROCESSING |
Cognitive Modeling in Linguistics, 45 , 2012 |
2012 |
English for Specific Purposes in Theory and Practice. Diane Belcher (ed). Ann Arbor: University of Michigan Press, 2009. 308 pages. ISBN-13: 978-0-472-03384-3. |
Ibérica, 167-169 , 2011 |
2011 |
The race to educational reform in the USA: The race to the top |
Language and Education 25 (6), 479-490 , 2011 |
2011 |
Selling an executive MBA is a matter of rhetoric |
RAEL: Revista Electrónica de Lingüística Aplicada, 141-153 , 2011 |
2011 |
Deconstructing Constructions |
Estudios Ingleses de la Universidad Complutense 19, 145-148 , 2011 |
2011 |
El proceso de globalización: la incorporación de términos económicos anglosajones en la prensa española |
Cambridge Scholars Publishing , 2011 |
2011 |
Towards an annotated English-Spanish corpus with SFL textual features |
37th International Systemic-Functional Congress, Vancouver, Canada , 2010 |
2010 |
¿ Qué piensan el profesorado sobre la importancia y dificultad de determinadas habilidades cognitivo lingüísticas? |
XXIV Encuentro de Didáctica de las Ciencias Experimentales: 24 EDCCEE: 21 al … , 2010 |
2010 |
Systemic functional grammar of Spanish: A contrastive study with English |
A&C Black , 2010 |
2010 |
Las habilidades cognitivolingüisticas desde la perspectiva del profesorado en formación |
Recursos para la formación inicial de maestros basados en prácticas docentes … , 2010 |
2010 |
La traducción de palabras culturales |
Modos y formas de la comunicación humana, 1283-1292 , 2010 |
2010 |
Designing and exploiting a small online English-Spanish parallel textual database for language teaching purposes |
Corpus-Based Approaches to English Language Teaching, 138 , 2010 |
2010 |
An annotation scheme for dynamic modality in English and Spanish. |
Linguistics & the Human Sciences 6, 297-320 , 2010 |
2010 |
Estudio de la eficacia de actividades prácticas en un aula de inglés de negocios para mejorar las destrezas orales |
Analizar datos> Describir variación:[recurso electrónico], 42 , 2010 |
2010 |
La nutrición: una función vital que invita a la reflexión didáctica |
Aula de Innovación Educativa 16 (183-184), 37-40 , 2009 |
2009 |
Diferentes tipos de estructuras en las introducciones de textos económicos |
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now, 703-714 , 2009 |
2009 |
The role of pictorial metaphor in magazine advertising |
Revista Alicantina de Estudios Ingleses 22, 167-180 , 2009 |
2009 |
The Persuasive Use of Rhetorical Devices in the Reporting of ‘Avian Flu’. |
Vigo International Journal of Applied Linguistics, 87-106 , 2008 |
2008 |
Estructura retórica en las introducciones de textos económicos |
25 años de lingüística en España [Recurso electrónico]: hitos y retos= 25 … , 2008 |
2008 |
Las oraciones copulativas de sintagma nominal y la caracterización |
Universidad de Alcalá, Área de Lingüística General , 2008 |
2008 |
Dealing with verbal inflection in natural language selection: resources for minimal requirement |
Revista española de lingüística aplicada, 289-314 , 2008 |
2008 |
Epistemic "mustn't" in English |
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, 63-79 , 2008 |
2008 |
Algunhas iniciativas para achegar a ciencia á cidadanía |
Interea visual, 44-47 , 2007 |
2007 |
Explotación didáctica de la generación computacional en el Campus Virtual: diferencias aspectuales en la expresión del tiempo pasado en inglés y en español |
Editorial Complutense , 2007 |
2007 |
Uso y función retórica de la voz activa y pasiva en textos médicos en inglés y en español |
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva … , 2007 |
2007 |
A global war against avian influenza |
Revista Electrónica de Lingüística Aplicada, 16-30 , 2007 |
2007 |
Coeficiente de correlación lineal de Pearson |
Consultado el , 2007 |
2007 |
Working with a bilingual English-Spanish database using SFL |
34th International Systemic-Functional Congress, Odense, Denmark , 2007 |
2007 |
Old English semantic primes: Substantives, Determiners and Quantifiers |
Atlantis 28 (2), 9-28 , 2006 |
2006 |
Stative situations and the Progressive construction (be/estar+ gerund) in English and Spanish: a corpus-based contrastive analysis |
A pleasure of life in words: a festschrisft for Angela Downing, 377-400 , 2006 |
2006 |
Análisis contrastivo de artículos químicos en inglés y en español: estructura retórica y organización textual |
Lingüística aplicada en la sociedad de la información y la comunicación, 173-186 , 2006 |
2006 |
INTEROBSERVER AGREEMENT AND INTRAOBSERVER REPRODUCIBILITY IN TWO OPEN FRACTURE CLASSIFICATIONS FOR LONG BONES. |
Orthopaedic Proceedings 88 (SUPP_I), 171-171 , 2006 |
2006 |
La generación de tiempo y aspecto en inglés y español: un estudio funcional contrastivo |
|
2006 |
Generadores automáticos y gramática funcional Inglesa: una experiencia de integración en el aula virtual |
Editorial Complutense , 2005 |
2005 |
An approach to modality for higher education students of English |
Panorama de las lenguas en enseñanza superior: ACLES 2005: 19, 20 y 21 de … , 2005 |
2005 |
Función retórica de los verbos modales y no modales en artículos de investigación químicos en inglés y en español |
Lenguas para fines específicos (VIII): investigación y enseñanza, 53-62 , 2005 |
2005 |
Estudio contrastivo de la metáfora en el discurso periodístico: el conflicto de las vacas locas en la prensa española e inglesa |
Universidad Complutense de Madrid, Servicio de Publicaciones , 2004 |
2004 |
Language evidence of a war waged in Europe: Mad Cow disease |
Revista Electrónica de Lingüística Aplicada, 102-114 , 2004 |
2004 |
Aspectos de retórica contrastiva aplicados a textos químicos y médicos (inglés-español) |
Aspectos de retórica contrastiva aplicados a textos químicos y médicos … , 2004 |
2004 |
Text generators, error analysis and feedback |
Delmonte et al.(Eds.) , 2004 |
2004 |
The contradictory meaning of the European Union in time of crisis (the BSE issue): a business or a community? |
Revista española de lingüística aplicada, 175-186 , 2004 |
2004 |
Estructura de regulación con generación automática de consignas y control por adelanto para un campo de colectores solares |
XXIV Jornadas de Automática: León, 10, 11 y 12 de septiembre de 2003 … , 2003 |
2003 |
Comunidades de aprendizaje: participación, calidad y transformación social |
Educar: revista de la Secció de Ciencies de l'Educació 1 (1), 1-1 , 2002 |
2002 |
La morfología verbal del español y la generación automática |
Procesamiento del lenguaje natural, nº 28 (mayo 2002); pp. 35-43 , 2002 |
2002 |
Developing a corpus-based generation grammar of Spanish: a contrastive study with English |
Studies in contrastive linguistics.: proceedings of the 2nd International … , 2002 |
2002 |
Contrative analysis of finite verb profiles in eight medical abstracts |
Lenguas aplicadas a las ciencias y la tecnología. Aproximaciones: 7 Congreso … , 1997 |
1997 |